2025. január 16-tól jelentős változások lépnek életbe az állami rendszerekbe történő bejelentkezés terén. Az eddig megszokott hagyományos Ügyfélkapus bejelentkezési lehetőség megszűnik, és helyette kizárólag az Ügyfélkapu+ belépés vagy a DÁP eAzonosítás lesz elérhető. Ez azt jelenti, hogy a régi Ügyfélkapuval már nem tudnak belépni semmilyen felületre, például a tárhelyes üzenetekhez sem.
Mi az Ügyfélkapu+?
Az Ügyfélkapu+ egy emelt szintű, kétlépcsős azonosítási szolgáltatás, amely a megszokott felhasználónév és jelszó mellett egy időalapú egyszeri jelszóval (TOTP) is hitelesíti a belépést. Ezt a jelszót egy okostelefonra telepített hitelesítő alkalmazás generálja.
Teendők az Ügyfélkapu+ használatához
- Hitelesítő alkalmazás telepítése: Töltse le és telepítse a Google Authenticator, a Microsoft Authenticator, vagy a NISZ Hitelesítő alkalmazást okostelefonjára.
- Ügyfélkapu+ aktiválása:
- Nyissa meg az Ügyfélkaput (https://ugyfelkapu.gov.hu/) és jelentkezzen be a régi ügyfélkapus bejelentkezésével.
- Válassza a „régi” Ügyfélkapu menüpontot, majd írja be a felhasználónevét és a jelszót.
- Kattintson az Ügyfélkapu+ igénylése menüpontra, majd a Tovább gombra.
- A képernyőn megjelenik egy QR-kód, amelyet be kell olvasnia a hitelesítő alkalmazással. Készítsen másolatot a QR-kódról, hogy később is hozzáférhessen.
- A telefonos alkalmazás által generált kódot írja be a weboldalra, majd kattintson a Tovább és a Mentés gombra.
- Sikeres eszközpárosítást követően megjelenik egy törlőkód, amelyet mentse el biztonságos helyre.
Kétlépcsős azonosítás használata
A belépéshez innentől kezdve a megszokott felhasználónév és jelszó mellett az alkalmazás által generált egyszeri jelszót is meg kell adnia.
Kapcsolat és segítség
Amennyiben bármilyen kérdése van, vagy segítségre van szüksége az Ügyfélkapu+ használatával kapcsolatban, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal.