PÉNZÜGYI ASSZISZTENS

PÉNZÜGYI ASSZISZTENS

MIVEL FOGLALKOZIK EGY PÉNZÜGYI ASSZISZTENS?

A pénzügyi asszisztens olyan szakember, aki tulajdonosoknak, ügyvezetőknek, CFO-knak segít adminisztratív, operatív és egyéb feladatok ellátásában. A pénzügyi asszisztens széleskörű feladatkört tölthet be a pénzügyi területen és a vállalat, a vezető igényeitől függően változhatnak a konkrét feladatai.

A pontos feladatkör függ a vállalat vagy szervezet pénzügyi folyamataitól, valamint, hogy milyen szinten van szükség a pénzügyi asszisztensi támogatásra. A pénzügyi asszisztens feladatai közé tartozhatnak többek közt a számlázás és kifizetések kezelése; banki tranzakciók kezelése; ügyfélszolgálati tevékenységek; adatkezelés és jelentések előkészítése; könyvelés támogatása; riportálás; ügyviteli rendszerek működtetése és egyéb adminisztratív feladatok.

KINEK LEHET HASZNOS PÉNZÜGYI ASSZISZTENST ALKALMAZNI?

Mivel a pénzügyi asszisztencia szolgáltatások széles körűek, sokféle ügyfél számára lehetnek hasznosak, akiknek segítségre van szükségük a pénzügyi folyamatok hatékonyabb és gördülékenyebb működtetésében (kisebb és közepes, valamint nagyobb vállalatok, pénzügyi tanácsadók és cégek, pénzügyi intézmények, non-profit szervezetek).

nyíl
nyíl

MIÉRT JÓ EGY CÉGNEK PÉNZÜGYI ASSZISZTENST ALKALMAZNI?

Egy pénzügyi asszisztens alkalmazása segíthet a vállalatnak vagy szervezetnek jobban kihasználni az erőforrásait, javítani a hatékonyságot és növelni az üzleti teljesítményt, versenyképességet azáltal, hogy segítségével biztosítható a pénzügyi dokumentumok rendezettsége, az általa végzett adminisztratív munka gyorsítja és hatékonyabbá teszi az üzleti folyamatokat.

Fazekas Fanni Cégvezető, Bognár-Szurmay Réka közgazdász, Kelemen Kálmán ügyvezető, Janovitz Sára irodavezető

MIKOR AJÁNLOTT PÉNZÜGYI ASSZISZTENST ALKALMAZNI?

Pénzügyi asszisztens alkalmazása akkor ajánlott, amikor egy vállalkozás szükségét érzi az adminisztratív pénzügyi feladatok hatékonyabb és professzionálisabb ellátásának.

Ilyen helyzet lehet például, ha a pénzügyi adminisztratív feladatok mennyisége megnövekedett, és a jelenlegi személyzet már nem tudja hatékonyan ellátni ezeket a feladatokat vagy ha a meglévő személyzet nem rendelkezik elegendő pénzügyi ismerettel vagy szakértelemmel az adminisztratív feladatok hatékony ellátásához, de időmegtakarítás, pontosság és hatékonyság növelése, illetve költségmegtakarítás céljából is igénybe veheti egy cég vagy vállalkozás a pénzügyi asszisztencia szolgáltatásokat.