Új TEÁOR’25 és ÖVTJ’25: Mit kell tudni a vállalkozóknak?

February 13, 2025

2025. január 1-jétől jelentős változások léptek életbe a tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerében (TEÁOR) és az önálló vállalkozók tevékenységi jegyzékében (ÖVTJ). Ezek a változások nemcsak a társas vállalkozásokat, hanem az egyéni vállalkozókat is érintették. Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat és teendőket.

Miért volt szükség a változásokra?

Az Európai Bizottság új rendelete alapján a korábbi osztályozási rendszert (NACE Rev. 2.1) felváltotta az új TEÁOR’25. Ennek megfelelően a magyar rendszer is átalakult, hogy összhangban legyen az európai szabályozással. Az új besorolás célja, hogy pontosabb és naprakészebb képet adjon a gazdasági tevékenységekről.

A legfontosabb teendők
  1. Automatikus módosítások: 2025. január 31-ig a NAV automatikusan módosította a társas és egyéni vállalkozók fő- és melléktevékenységeit az új TEÁOR’25 és ÖVTJ’25 osztályozásnak megfelelően.
  2. Cégjegyzék frissítése: A NAV intézkedett a változások cégjegyzékben való átvezetése iránt, amennyiben azok a TEÁOR '08-’25 fordítókulcs alapján átfordíthatóak voltak.
  3. Tevékenységkódok módosítása: 2025. július 1-ig a vállalkozók módosíthatják az adóhatóság által átvezetett főtevékenység kódot, ha az nem felel meg a valós tevékenységüknek.
  4. Változásbejelentés: A társas vállalkozásoknak legkésőbb 2025. július 1-jét követő első változásbejegyzéskor be kell nyújtaniuk a létesítő okiratuk módosítását a cégbíróságnak. Amennyiben a létesítő okirat módosítása kizárólag a TEÁOR’25-nek való megfelelést szolgálja, a változásbejegyzési kérelem illeték és közzétételi költség megfizetése nélkül terjeszthető elő.
Mi történik, ha nem történik módosítás?

Amennyiben a vállalkozás nem módosítja a tevékenységkódjait 2025. július 1-ig, akkor hivatalosan elfogadja az új TEÁOR’25/ÖVTJ’25 osztályozási rendszer szerint megállapított kódjait. Ha a korábbi rendszerben szereplő tevékenységek nem fordíthatók át egyértelműen, akkor azokat a NAV törli a nyilvántartásból.

További információk

A változásokkal kapcsolatos legfontosabb információkat a Központi Statisztikai Hivatal oldalán találhatják meg. A Kamarai Vállalkozói Információs Rendszerben (KAVIR) szereplő adatok frissítéséről folyamatos tájékoztatást nyújt a kamara a honlapján és Facebook-oldalán is.

Az iFinance-nél segítünk eligazodni a TEÁOR’25 és az ÖVTJ’25 változásaiban, valamint teljes körű online könyvelési szolgáltatást biztosítunk, hogy vállalkozásod mindig naprakész legyen. Ha kérdésed van, fordulj hozzánk bizalommal!

iFinance – pénzügyek egyszerűen, észszerűen!

Szeretné tisztán látni pénzügyeit a gyorsabb növekedés érdekében?

Teljes körű vállalati pénzügyek

Pénzügyi igazgatói, kontrolling, számviteli és adózási szolgáltatások a profit növeléséhez és vállalata gyorsabb fejlődéséhez.

Online könvelés

Banki lekérdezések, bankszámláit egyszerűen átláthatóvá tesszük, pontosan és naprakészen látja egyenlegeit.

Kontrolling

Operatív pénzügyi irányítás mesterfokon. Részletes és naprakész üzleti adatok, elemzések.

Webshop könyvelés

A webshop könyvelés automatizált megoldásokkal segít egyszerűen és hatékonyan nyomon követni a bevételeket, kiadásokat és pénzügyeket.

Kiszervezett CFO

Teljes értékű pénzügyi igazgatói szolgáltatások új szemlélettel, költséghatékonyan.

Pénzügyi asszisztencia

Adminisztratív feladatok hatékony és professzionális ellátása a pénzügyi folyamatok gördülékeny működése érdekében.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ